Warsztaty

Prowadzę warsztaty dla artystów i menedżerów, a także wytwórni. Zdarza mi się również prowadzić wykłady na Akademiach Muzycznych. Wszystkie te spotkania różnią się treścią i są dostosowane do potrzeb uczestników.

W 2020 roku zrealizowałam we współpracy z Narodowym Centrum Kultury i Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego kursy online o dystrybucji cyfrowej muzyki, w których wzięło udział ponad 600 uczestników.

Cel

samodzielność!

Celem warsztatów jest pokazanie możliwości i narzędzi cyfrowych dostępnych dla wszystkich artystów i wytwórni, tak by byli w stanie samodzielnie i skutecznie rozwijać swoją karierę i katalog muzyczny w oparciu o serwisy cyfrowe m.in: Spotify i YouTube.

Treść

dystrybucja muzyki

Zakres warsztatów obejmuje zagadnienia związane z dystrybucją cyfrową m.in: dostawy treści, uwarunkowania prawne, promocja muzyki i monetyzacja treści. Na warsztatach pojawią się gościnnie: specjalista od YT, prawnik oraz reprezentant serwisu muzycznego.

Przebieg

kurs to cztery warsztaty

Warsztaty odbywają się online, na moim kanale YT. Terminy spotkań znajdują się poniżej. Kurs składa się z 4 warsztatów online, każde po ok. 1,5h. Kurs odbędzie się dwa razy, pierwsza edycja realizowana jest na przełomie lipca i sierpnia, a druga września i października.

Agenda

Warsztat 1 – wprowadzenie

  1. Czym jest dystrybucja cyfrowa i dlaczego jest ważna
  2. Trendy na rynku muzycznym
  3. Serwisy cyfrowe w Polsce i na świecie
  4. Ekosystem dystrybutorów
  5. Dostawy treści

Warsztat 2 – zarabianie i aspekty prawne

  1. Zarabianie z muzyki cyfrowej
  2. Prawa autorskie i prawa pokrewne
  3. Covery
  4. Synchronizacja
  5. Licencje
  6. Współtwórczość
  7. Najczęściej popełniane błędy

Gościem będzie Aleksandra Maciejewicz – prawnik, rzecznik patentowy, współzałożycielka LAWMORE, absolwentka PS Prawa Własności Intelektualnej (UW). Specjalizuje się w komercjalizacji i zarządzaniu własnością intelektualną, ze szczególnym uwzględnieniem prawa własności przemysłowej i prawa autorskiego.

Warsztat 3 – muzyka w serwisie YouTube

  1. YouTube
  2. YouTube Music
  3. Official Artist Channel
  4. Zarabianie
  5. Program Partnerski YouTube
  6. Sieć MCN
  7. VEVO
  8. Sukces w serwisie YouTube
  9. Czytanie analityki kanału
  10. Optymalizacja

Gościem będzie Bartek Głogowski, który z serwisem YouTube pracuje od ponad 4 lat. W tym czasie współpracował z Independent Digital oraz Universal Music Polska specjalizując się w obsłudze kanałów muzycznych i niemuzycznych w serwisie YouTube. Pracował z największymi artystami polskiej sceny muzycznej, a także z muzykami, którzy dopiero zaczynali działalność w serwisie, zarządzając ich kanałami YouTube oraz Vevo, a także służąc wsparciem promocyjnym. Obecnie zajmuje się, także od strony technicznej, kanałem Pauli Rodak, który w YouTube generuje ponad 2 miliony wyświetleń miesięcznie.

Warsztat 4 – promocja muzyki w serwisach streamingowych

  1. Promocja muzyki
  2. Social media
  3. Digitale DIY – czyli co możemy zrobić sami?
  4. Współpraca z dystrybutorem, a możliwości promocyjne
  5. Playlisty
  6. Algorytmy
  7. Współpraca artystów z markami

Gościem będzie Iza Kasprzyk, która od 2018 roku współpracowała z serwisem TIDAL, odpowiadając za współpracę z markami i promocję w serwisie. Aktualnie pracuje w Huawei, gdzie odpala nowy serwis muzyczny w Polsce. Najfajniejsze współprace jakie wspomina to: kampania Plusha z Lil Waynem – artysta pojawił się w spocie reklamowym; akcja EMA MTV Awards w 2018 – wybieranie pary artystów, która pojechała na galę, co wygenerowało prawie pół miliona komentarzy na Instagramie; a w trakcie pandemii: content marketing oparty na premierowych koncertach Rosalie. i Kasi Lins dostępnych wyłącznie w TIDAL.

Podczas warsztatów odpowiemy na pytania:

Czym jest streaming, cyfra, digital; czy mogę samemu dystrybuować muzykę; jakie mam możliwości dystrybucji w Polsce; czym jest agregator treści, czym jest dystrybutor, czy praca z dystrybutorem coś daje; co muszę zrobić żeby dostarczyć utwór do Spotify i Tidal; czym różnią się od siebie serwisy; czy warto dystrybuować muzykę do wielu serwisów; ile zarabia się za stream; czy mogę wrzucić cover do serwisów; jak zarabiać na muzyce w YouTube; czym jest claim/roszczenie YouTube; co się stanie jak nie będziemy promować muzyki; jak promować muzykę; jakie są możliwości promocyjne; jak trafić na playlisty; jak pojawić się na billboardzie w Spotify; jak dotrzeć do edytorów; jak edytorzy wybierają co promować; co samemu mogę zrobić by promować swoją muzykę; jakie narzędzia do promocji dają serwisy, a jakie dystrybutorzy; o co prosić dystrybutora a o co dystrybutor może prosić mnie; po co prowadzić social media.

Warsztat uszyty na miarę

Jeśli chciałbyś omówić inne zagadnienia związane z dystrybucją cyfrową odezwij się do mnie na: kontakt@olaborak.pl.